Communicatiestudenten Myke Janssen, Kimberley Schaapsmeerders, Pauline Groot Hulze, Miranda Janssen en Noreen de Vaan hebben zich gekwalificeerd voor de finale van de SpinAwards Young Talent. Hun concept Feel the Beat was het winnende concept van zestien inzendingen tijdens de op 7 december door Communicatie Tilburg en SpinAwards georganiseerde voorronde. De concepten Reet de WC en Moodsounds waren goed voor een wild card.

Team Feel the BeatAfgelopen donderdag pitchten zestien teams vierdejaars communicatiestudenten van Fontys Communicatie Tilburg hun digitale concepten voor de jury van de SpinAwards Young Talent. Deze zei het er knap moeilijk mee gehad te hebben. Het niveau van de pitches en de concepten werd over de volle linie als zeer hoog ervaren. Uiteindelijk gingen de bedenkers van Feel the Beat er met de hoofdprijs vandoor: een direct toegangsticket tot de landelijke finale in april 2018.

Doven en slechthorenden kunnen tot nu toe nauwelijks genieten van muziek. Het team achter Feel the Beat bedacht daarom een slimme oplossing die er voor zorgt dat zij met een trillende borstband en een streamingsapp toch muziek kunnen beleven. Het was de slimme combinatie van de invulling van de behoefte van de doelgroep en de praktische haalbaarheid die de bedrijfsjury van de Spin Award Young Talent overtuigde.

Naast het directe toegangsticket had de jury de mogelijkheid twee wild cards uit te delen. De teams die deze wisten te bemachtigen zullen in het voorjaar online stemmen moeten verzamelen om in de finale te komen. De eerste wild card ging naar Reet de WC, een concept bedacht door Leslie van de Vijver, Sigrid Borst, Sterre Brouwers, Joia de Bresser en Naima Ahamjik. Dankzij hen hoeven vrouwen binnenkort wellicht nooit meer wanhopig op zoek naar een openbaar toilet. Hun digitale oplossing geeft namelijk aan waar de dichtstbijzijnde, schone openbare wc zich bevindt.

De tweede wild card was voor Moodsounds, een concept van Toon van Welsem, Iris van Uden, Marijn Lazeroms, Jamal Jama, Laura Coppens en Lonneke Willemse. Zij moeten de jury er echter wel nog binnen afzienbare tijd van overtuigen dat hun idee, waarbij met een speciale koptelefoon via hersengolven de gemoedstoestand gemeten wordt waarna de muziekkeuze er automatisch op afgestemd wordt, technisch haalbaar is.

Janneke Klerken en Joris van Dooren, als docenten aan de Fontys Economische Hogeschool Tilburg verantwoordelijk voor het onderwijsprogramma waar de SpinAwards voorronde deel van uitmaakt, keken aan het einde van de middag terug op een geslaagde dag. Van Dooren: “Voor ons is het een belangrijke bevestiging dat het onderwijs dat we ontwerpen en uitvoeren echt aansluit op de beroepspraktijk.” Ook Hennie van Velzen, secretaris van de SpinAwards, was tevreden. “Communicatie Tilburg is de enige opleiding in Nederland die met haar Project Spin de SpinAwards volledig in het onderwijsprogramma geïntegreerd heeft. Wij hebben veel bewondering voor de manier waarop ze dat doen.”

Geplaatst in News door Fontys Communicatie

11 dec. 2017 13:13:00

Terug naar overzicht
Inschrijven nieuwsbrief