Communicatiestudenten Myke Janssen, Kimberley Schaapsmeerders, Pauline Groot Hulze, Miranda Janssen en Noreen de Vaan hebben woensdag in de Escape in Amsterdam tijdens de SPIN Awards de gouden ring gewonnen met hun concept Feel the Beat. Met dit idee willen de studenten doven en slechthorenden muziek laten voelen.

Doven en slechthorenden kunnen tot nu toe nauwelijks genieten van muziek. Het team achter Feel the Beat bedacht daarom een slimme oplossing die er voor zorgt dat zij met een trillende borstband en een streamingsapp toch muziek kunnen beleven. Het was de slimme combinatie van de invulling van de behoefte van de doelgroep en de praktische haalbaarheid die de jury van de SPIN Awards overtuigde.

De SPIN Awards is de prijs voor digitale conceptdenkers van Nederland. De beste creatieve bureaus, contentmakers, app bouwers en communicatieafdelingen sturen hun werk in. Bijvoorbeeld een innovatieve reclamecampagne, een slimme digitale dienst of een AR/VR-concept. Speciaal voor studenten kent de stichting het Young Talent Programma waarin studenten uit binnen- en buitenland meedingen naar de awards.

In het vierde jaar van de onze Communicatie opleiding leggen alle teams hun ideeën voor aan de jury van de SPIN Awards tijdens de Young Talent-voorronde. Dit jaar gingen de bedenkers van Feel the Beat er met de hoofdprijs vandoor: een direct toegangsticket tot de landelijke finale.

Tijdens dit driedaagse evenement komen alle winnende teams van nationale en internationale hogescholen en universiteiten bij elkaar in Amsterdam. Onder leiding van ervaren coaches uit het werkveld scherpen de studenten hun concept verder aan, volgen ze workshops en lezingen en wordt er genetwerkt met professionals. Op de laatste dag presenteren ze hun idee aan de hoofdjury en is er een heuse Awardshow.

Geplaatst in News door Fontys

30 apr. 2018 14:11:11

Terug naar overzicht
Inschrijven nieuwsbrief