Jaar 1 - Europa

In het eerste jaar raken de studenten vertrouwd met de wereld van communicatie. Al snel merken ze dat deze wereld amper grenzen kent. Tijd en plaats doen er niet meer echt toe: de talloze (online) communicatiemogelijkheden maken van tijd en plaats een bijzaak. Daarom gaan ze in semester 2 naar een Europese stad! Het doel van deze reis is dat studenten in een ander land verschillende vaardigheden oefenen die gekoppeld zijn aan de communicatiecompetenties, zoals interviewen, onderzoeken en creëren. Studenten werken aan een opdracht voor een wisselende opdrachtgever zoals D-reizen. Hierbij creëren studenten online en offline content voor een bepaalde doelgroep om mensen uit die doelgroep naar de stad te laten afreizen. 

Jaar 2 - Azië

In het Engelstalige semester 3 is er een unieke samenwerking opgezet met Merlin Entertainments die bereidt is om de internationale opdrachtgever van dit semester te zijn. Dit betekent dat Merlin Entertainments vanaf de aftrap is betrokken en middels hun internationale activiteiten (Sea Life, Madam Tussaud, ..Dungeons en Legoland) de student een uniek perspectief biedt op global advertising binnen een interculturele setting. Gezien het feit dat Merlin Entertainments zowel in Nederland als in Singapore actief is, ontstaat de mogelijkheid om de student uit te dagen met een reis. Hierin is Singapore een bij uitstek geschikte bestemming als absolute hub en brug tussen het ‘Westen’ en ‘Oosten’.

Deze reis vol interculturele communicatie en advertising gaat gemaakt worden door een selecte groep tweedejaars Communicatie studenten. Deze honors studenten verblijven ongeveer 10 dagen in Singapore. Met als doel de cultuur en het bedrijfsleven te leren kennen. Dit doen ze door vele culturele uitjes en toonaangevende bedrijven te bezoeken, zoals: Legoland, Sealife, Madame Tussaud, Marina Bay Sands en Singapore Airlines.

Jaar 4 - Amerika 

In het laatste jaar van de opleiding Communicatie Tilburg krijg je een kans om Amerika van dichtbij mee te maken. Deze studiereis is in de vorm van een honors program. Dat houdt in dat er een selecte groep studenten mee mag op basis van cijfers en motivatie.

Deze reis heeft niet elk jaar een vaste bestemming. In 2015 gingen ze tien dagen naar San Francisco en Vegas om zich onder te dompelen in de Amerikaanse start-up cultuur, de wereld van PR, nieuwe media, prototyping, etc.. Dit hebben ze gedaan door onder andere naar toonaangevende bedrijven te gaan, zoals Google en Uber.
Het jaar daarop, in 2016, stond de reis in het teken van de Amerikaanse Presidentsverkiezingen, Hillary Clinton VS Donald Trump. Vanuit communicatieoogpunt een feest om bij te wonen. Want hoe mobiliseren partijen hun kiezers? Hoe gaan ze om met het moddergooien van de andere partijen? Hoe krijgen ze genoeg geld in het laatje? Hoe gaan ze om met de pers? En hoe gaat de pers om met al het verkiezingsgeweld? Welke media zetten ze in? Hoe ziet zo’n rally er eigenlijk uit? En wie zijn nou die mensen die langs de deuren gaan om te canvassen? Kortom, hoe ziet de politieke communicatie er tijdens de verkiezingen uit? Vierentwintig studenten hebben van dichtbij bekeken wat de Amerikaanse Presidentsverkiezingen betekenen voor de Amerikanen in steden als Washington en New York.

Waar de reis de komende jaren naar toe gaat en welk onderwerp centraal staat is nog een verrassing, maar 1 ding is zeker: het is een fantastische reis!  

Krijg jij niet genoeg van reizen? Lees dan meer over het doen van een stage of minor in het buitenland doen.

London the Game


Honors Program USA 2016


Naar Washington DC en New York voor de Amerikaanse presidentsverkiezingen - Trump VS Clinton!

Honors Program USA 2015


Naar San Francisco en Vegas om zich te verdiepen in de Amerikaanse start-up cultuur, PR, new media, prototyping, etc.

Inschrijven nieuwsbrief