In semester 4 staan twee opdrachten centraal. Allereerst maak je een Brand Book voor een bestaand merk. Hierbij keer je het merk binnenstebuiten en ga je het merk echt leren kennen. Waarom? Om uiteindelijk nieuwe merkfans te creëren natuurlijk! Elk schooljaar kunnen de merken verschillen. Voorgaande jaren waren dit bijvoorbeeld: Interpolis, Dela, Holland Casino en de Tilburgse Kermis.

In de volgende periode wordt een keuzemodule aangeboden. Je kunt je verdiepen in de wereld van 'branding' of juist alles te weten komen over 'overheidscommunicatie'.

Waarom Branding? Om een merk een boost te kunnen geven, moet je het hele brandingproces in de vingers krijgen. Dat lukt alleen als je het een keertje helemaal ervaart. Let’s build a better brand! In deze module ga je aan de slag met het bouwen van een merk. Van trendanalyse en merkovertuiging tot lancering, van manifesto en positionering tot logo en website!

Waarom overheidscommunicatie? Omdat ze daar veel communicatieprofessionals nodig hebben zoals jij. Ook de overheid kun je zien als merk. Alleen hebben ze andere doelen dan commerciële organisaties. Ze bevinden zich namelijk in een politieke omgeving. Erg handig, want misschien ga je wel stage lopen in de overheidsbranche.

Mini-college Branding


"Advertising is death!"

Mini-college Corporate communicatie


"Is de reputatieschade van Volkswagen te herstellen?"

Inschrijven nieuwsbrief