De voornaamste doelstelling van de stage is het in de praktijk bewijzen, verbreden en verdiepen van alle vaardigheden die je in jaar 1 en 2 tijdens de opleiding Communicatie hebt ontwikkeld. De stage heeft twee onderdelen, die ieder 50 procent van de werktijd beslaan:
1. Communicatieplan. De hoofdopdracht dient een antwoord te geven op een actuele communicatievraag van de organisatie. Dit antwoord komt tot stand door het   doen van onderzoek. Alle onderzoeksvormen zijn hierbij toegestaan. Dit onderzoek moet leiden tot resultaten en een advies in de vorm van een communicatieplan.
2. Meelopen/meewerken. De meeloopactiviteiten zijn divers en zijn afhankelijk van wat zich in de organisatie voordoet. Het moeten natuurlijk wel communicatieactiviteiten zijn.

Voor de stage heb je als student veel vrijheid in je keuze. Die keuzevrijheid betreft de omgeving van de stage (branche, soort en omvang organisatie), inhoud van de stage: marketing-, interne, corporate communicatie, soort opdracht en specifiek te ontwikkelen competenties.

Stage ervaringen van studenten:


Lijkt jou een stage in het buitenland te gek? Lees dan de verhalen van studenten en de regels voor het stage lopen in het buitenland.

 

Quote Saffira

Je krijgt de kans om het vak Communicatie in het bedrijfsleven te leren kennen!

Inschrijven nieuwsbrief