Over Sizar

“Een paar dingen over mezelf, mijn naam is Sizar Mesouri, ik ben 22 jaar oud en ik zit in het tweede leerjaar van de opleiding Communicatie op de Fontys Economische Hogeschool in Tilburg. Ik vind het leuk om creatieve ideeën te bedenken om interactie aan te gaan met een bepaald publiek en ik hou er enorm van om daarbij ieder detail vorm te geven. Ik werk daarom dag en nacht om mezelf op creatief vlak te verbeteren en ik geloof dat ik op mijn opleiding kansen krijg om mijn doelen te bereiken.”

Ooit begon Sizar met de opleiding bank- en verzekeringswezen op het mbo. Maar nadat hij een Macbook aanschafte ging hij direct aan de slag met het creatieve vormgevingsprogramma Adobe Photoshop. Sizar leerde zichzelf dit programma eigen te maken door het bekijken en imiteren van YouTube filmpjes. Dit deed Sizar realiseren dat hij niks liever wilde dan creatief bezig zijn, zowel als hobby en opleiding om hier uiteindelijk zijn beroep van te kunnen maken. Hij ruilde het formele bankleven in voor de verfrissende uitdagingen die de opleiding Communicatie hem kon bieden.

Kort samengevat is Sizar gek op het creëren van films, verschillende vormen van ontwerpen, reizen en spontane uitstapjes met zijn vrienden!

Communicatie studeren, én…

Wat maakt Sizar tot onze student in de spotlight van de maand juni? Buiten zijn studie is hij al zelfstandig bedrijvig in de creatieve kant van het communicatievakgebied. Sizar maakt films, creëert animaties en bedenkt creatieve manieren om een verhaal of een gevoel over te brengen bij een bepaald publiek. “Dit is buiten school een hobby die ik ontwikkeld heb tot iets wat ik kan benutten om bedrijven en personen te helpen. Mijn opleiding slaat de brug tussen hobby en werk”, zegt Sizar.

“Filmmaking, video-editing en design betekenen voor mij simpelweg het betoveren van mensen. Mijn filosofie is dat ieder verhaal begint met een idee en dat een idee in combinatie met creativiteit leidt tot het inspireren van mensen en hen doet geloven dat magie écht bestaat.”

Toevoegingen van de opleiding

Tijdens de opleiding Communicatie bedenken studenten creatieve oplossingen voor verschillende opdrachtgevers uit het bedrijfsleven. “Zo heb ik samen met een projectgroep tijdens het eerste leerjaar voor Volvo en RTL een cross-mediaal televisieprogramma bedacht. Ons concept was goed genoeg om uitgenodigd te worden om het te pitchen op het hoofdkantoor van RTL. Ik heb tijdens dit project mijn filmmaking en ontwerpvaardigheden optimaal kunnen benutten.”, vertelt Sizar. Bekijk hieronder de video’s die Sizar met zijn groep heeft gemaakt!
video 1
video 2

Naast het bedenken van bijvoorbeeld een cross-mediaal televisieprogramma, staat de opleiding Communicatie ook in het teken van nieuwe manieren te bedenken om een bepaald publiek te bereiken. Zo zetten studenten een Google Adwords campagne op voor een groeiend bedrijf naar keuze.

“Voor deze campagne heb ik een geanimeerde banners ontworpen die duizenden mensen hebben gezien en aangeklikt. Het bedrijf, Locks & Keys, heeft me na deze campagne gevraagd om banners voor vervolg campagnes te ontwerpen. Het geeft een kik wanneer je ziet dat je wat je in je vrije tijd doet uiteindelijk erg gewaardeerd wordt in het bedrijfsleven. Wij studenten zijn eigenlijk de frisse wind waar het bedrijfsleven op zit te wachten.”

Wat wil Sizar jou meegeven?

“Ik wil potentiële leerlingen als advies meegeven dat als ze creatief bezig willen zijn ze onwijs hun plek kunnen vinden op de opleiding, maar dat het uit jezelf moet komen. Gebruik de opleiding dus om te leren, maar ook zeker om jezelf te bewijzen want er komen genoeg kansen en één daarvan kan zomaar de gouden zijn!”

Leer Sizar kennen!

Inschrijven nieuwsbrief